تصویر-شاخص-دیکشنری-روانشناسی

دیکشنری تخصصی روانشناسی [ کاملاً رایگان ]

دیکشنری روانشناسی از نیازهای اساسی دانشجویان رشته روانشناسی است. تنوع و گستردگی این رشته به علاوه منابع مورد نیاز آن‌ها که اکثراً به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند نیاز همیشگی به یک دیکشنری کاملاً تخصصی روانشناسی را در بین دانشجویان رشته روانشناسی به وجود آورده است. در این مقاله قصد داریم تا یکی از جامع‌ترین و بهترین دیکشنری‌های تخصصی روانشناسی را معرفی کرده و نحوه استفاده از آن را بیان کنیم.

 

 فهرست مطالب
دیکشنری چاپی و کتابی
دیکشنری تخصصی روانشناسی نیاز ضروری روانشناسان
دیکشنری تخصصی ایرانیان
راهنمای استفاده از دیکشنری تخصصی ایرانیان
جمع‌بندی

 

 

دیکشنری چاپی و کتابی

در گذشته از کتاب‌های دیکشنری بیشتر استفاده می‌شد اما با گذشت زمان استفاده از این کتاب‌ها رو به کمتر شدن گذاشت و افراد تمایل بیشتری در استفاده از دیکشنری‌های آنلاین نشان دادند. یک دیکشنری کتابی، لیستی از کلمات انگلیسی را به ترتیب حروف الفبا نشان می‌داد و ترجمه فارسی آن‌ها را در کنار آن می‌نوشت. در دیکشنری‌های فارسی به انگلیسی هم نحوه کار به همین صورت بود. در این نوع از دیکشنری، عبارات فارسی به ترتیب حروف الفبا نوشته می‌شدند و معادل انگلیسی آنها در روبه‌روی آن نوشته می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی و استفاده بیشتر از خدمات آنلاین، کاربرد دیکشنری‌های آنلاین روز به روز بیشتر شد. سادگی استفاده از این نوع دیکشنری و دسترسی سریع‌تر امتیاز مهمی بود که سبب جایگاه بهتر این نوع از دیکشنری‌ها در بین عموم مردم شد.

دیکشنری تخصصی روانشناسی نیاز ضروری روانشناسان

روانشناسی، علم ذهن و رفتار است هدف روانشناسی درک عملکردهای ذهنی، فرآیندهای فیزیولوژیکی و بیولوژیکی و مکانیسم‌های داخلی است که اقدامات و رفتار ما را تعیین می‌کند. علم روانشناسی نیاز به تجزیه و تحلیلی دارد؛ بنابراین مطالعه نقشی اساس در این رشته دارد. شاید به همین دلیل است که سطح مطالعه در روانشناسان بالا است. بیشتر علوم روانشناسی به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند بنابراین وجود یک دیکشنری روانشناسی که به روز باشد و جدیدترین کلمات تخصصی را درخود جای داده باشد ضروری به نظر می‌رسد.

دیکشنری تخصصی ایرانیان

از بهترین دیکشنری‌های تخصصی و آنلاین در رشته روانشناسی، دیکشنری تخصصی ایرانیان است. این دیکشنری از بهترین منابع استفاده کرده و همواره در حال به روز رسانی شدن است. جدیدترین کلمات تخصصی را می‌توانید در این دیکشنری بیابید. این دیکشنری به صورت آنلاین بوده و استفاده از آن برای تمامی افراد به صورت رایگان می‌باشد. علاوه بر آن دارای تلفظ انگلیسی بوده و برای ترجمه انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی می‌توان از آن استفاده کرد.

راهنمای استفاده از دیکشنری تخصصی ایرانیان

بر روی  کلیک کنید تا وارد صفحه دیکشنری شوید.

به عنوان مثال عبارت تخصصی health care worker client relation را در این دیکشنری جستجو می‌کنیم.

دیکشنری روانشناسی

نتایج جستجو به شکل بالا ظاهر می‌شوند.

در کنار برخی در عبارات، علامت سپر سبز رنگی وجود دارد. این علامت نشان دهنده این است که ترجمه عبارت از منابع معتبر استخراج شده است. به عنوان مثال با قرار دادن موس بر روی اولین سپر سبز رنگ، عبارت “پیشنهاد شده در مشاوره – مشاوره توانبخشی” ظاهر می‌شود. به این معنی است که ترجمه این عبارت از منابع معتبر رشته مشاوره توانبخشی انتخاب شده است.

 

موسسه ترجمه تخصصی ایرانیان از بهترین مترجمان و معتبرترین دانشگاه‌ها برای ترجمه روانشناسی استفاده می‌کند. با   در مجموعه ترجمه تخصصی ایرانیان از یک ترجمه تخصصی روانشناسی باکیفیت و اقتصادی استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

دیکشنری تخصصی ایرانیان به روزترین کلمات تخصصی روانشناسی را از معتبرین مقالات جمع آوری کرده است. این کلمات همواره در حال به روزرسانی هستند و جدیدترین اصطلاحات تخصصی را می‌توانید در این دیکشنری بیابید. استفاده کاربری ساده و به اصلاح user freind بودن آن در کنار ارائه خدمات رایگان و آنلاین و سهل‌الوصول بودن سبب شده است تا روانشناسان این دیکشنری را انتخاب و استفاده کنند.

 

بیشتر بخوانید:: ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی+بررسی رایگان گرامرلی و میزان سرقت ادبی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *