تصویر-شاخص-ترجمه-طلایی

آیا ترجمه طلایی همان ترجمه باکیفیت (ترجمه دقیق) است؟+[مثال]

ترجمه طلایی چیست؟ در سایت‌هایی بسیاری از این عبارت استفاده شده است. ترجمه طلایی عبارت‌های معادل دیگری مانند ترجمه با کیفیت و ترجمه دقیق را در ذهن تداعی می‌کند. آیا منظور همان ترجمه باکیفیت است. در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

 

ترجمه طلایی چیست و چه تفاوتی با ترجمه نقره‌ای دارد؟

متون ترجمه طلایی زیبایی ادبی بیشتری نسبت به ترجمه نقره‌ای دارند. انتظار اشتباه و خطا از متون طلایی نمی‌رود. زبان ادبی روان‌تر و تخصصی‌تری نسبت به ترجمه نقره‌ای دارند. موارد نگارشی به شکل مناسبی استفاده شده اند. به ندرت غلط املایی دارند. این نوع از ترجمه ها را می‌توان یک ترجمه دقیق و با کیفیت دانست.

تفاوت مترجمین طلایی با مترجمین نقره‌ای

در هر دو دسته، مترجمین متخصص بوده و دارای تخصص در آن رشته خاص هستند. اما مترجمین طلایی سال‌های بیشتری در آن زمینه فعالیت داشته و تخصص و مهارت بالاتری دارند. یک مترجم طلایی از اصطلاحات زیباتر و متعارف‌تری استفاده می‌کند. دامنه واژگان بالا و ارائه یک متن روان‌تر از ویژگی‌های این مترجمین است. به عنوان مثال جمله .From A to Z را در نظر بگیرید. مترجم نقره‌ای آن را از A تا Z ترجمه می‌کند. در حالی که یک مترجم طلایی با ضرب المثل ها و عبارات متعارف در زبان انگلیسی آشنایی دارد و آن ها را به زبان فارسی معادل سازی می‌کند این مترجم این جمله را از سیر تا پیاز ترجمه می‌کند. هر دو ترجمه را به درستی انجام داده‌اند اما کدام یک زیباتر بوده و معنا و مفهوم را بهتر می‌رساند.

مترجم طلایی و مترجم نقره ای

چگونه مترجمان دسته‌بندی می‌شوند.

ابتدا از مترجمین آزمون گرفته می‌شود و بعد از این که در آزمون‌های سخت موسسه، نمره قبولی گرفتند به عنوان مترجم جذب می‌شوند. در ابتدا سفارشات با اهمیت بالا برای آن ها ارسال نمی‌شود و باید صلاحیت آن ها به تایید ارزیابان موسسه برسد و بتوانند تعداد کافی سفارش را با کیفیت مناسب و در موعد مقرر ارسال کنند. پس از آن که، این مراحل را پشت سرگذاشتند و توانستند ترجمه‌های باکیفیت و دقیق ارائه دهند و نظر ارزیابان موسسه را جلب کنند می‌توانند ترجمه‌های طلایی را انجام دهند.

آیا سرعت تاثیری بر روی کیفیت ترجمه دارد؟

سرعت و کیفیت، دو مقوله مستقل هستند. زمانی که دو ترجمه طلایی با سرعت معمولی و دیگری با سرعت بالاتر انتخاب می‌شوند. هر دو ترجمه دقیق و باکیفیت هستند و با افزایش سرعت، کیفیت آن‌ها خدشه دار نمی‌شود. بلکه برای سرعت‌های بالاتر از مترجمانی استفاده می‌شود که سرعت بالاتری در انجام پروژه ترجمه دارند.

سرعت به همراه کیفیت

برآورد هزینه و زمان به صورت کاملاً رایگان

برای برآورد هزینه و زمان انجام فایلی که نیاز به ترجمه دارد می‌توانید را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن هزینه و زمان خدمت شما ارسال شود. علاوه بر این می‌توانید فایل خود را به شماره واتس آپ یا تلگرام ۰۹۱۰۳۶۰۹۸۰۱ ارسال کنید تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن هزینه و زمان را خدمت شما اعلام کنند. اگر نیاز به مشاوره در هر مورد، اعم از سوال در مورد ترجمه طلایی و … دارید از طریق شماره تماس‌های پایین صفحه با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *