ترجمه آنلاین با مترجم اسکایپ

مترجم اسکایپ یک مترجم آنلاین سخن گوی دوطرفه است که از سال ۲۰۱۱ ، به عنوان بخشی از خدمات ترجمه شرکت مایکروسافت عمل کرده و از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۴ در دسترس عموم قرار گرفت. مترجم اسکایپ به عنوان یک برنامه مستقل مورد استفاده قرار گرفت، و از اکتبر سال ۲۰۱۵، برنامه دسکتاپ مترجم اسکایپ برای ویندوز ارائه شد.


 مترجم اسکایپ چه جوری ترجمه می کند؟

مترجم اسکایپ با استفاده از فن آوری شبکه های عصبی پیشرفته برای تشخیص گفتار و ترجمه ماشینی ساخته شد. کاربران به زبان مادری خود صحبت می کنند و سخنرانی به صورت آنلاین، از یک زبان به زبان دیگر ترجمه می شود و در نهایت ترجمه متن خروجی توسط سنتز گفتاری کامپیوتری تولید می شود.


 امکانات مترجم اسکایپ برای خدمات ترجمه

نسخه فعلی این نرم افزار از ترجمه سخنرانی به زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی (ماندارین)، ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، عربی و روسی پشتیبانی می کند، با این حال از ترجمه انگلیسی به فارسی ، ترجمه فارسی به انگلیسی پشتیبانی نمی کند.

ترجمه-اسکایپ
همچنین این نرم افزار دارای امکاناتی است که متن سخنرانی به زبان اصلی به همراه ترجمه را به صورت آنلاین بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

علاوه بر این، مترجم اسکایپ دارای امکان پیام فوری است، که می تواند پیام های فوری کاربران را به ۵۱ زبان را ترجمه کند.
موسسه اسکایپ در اکتبر ۲۰۱۵ اعلام کرد که مترجم اسکایپ برای دسکتاپ ویندوز نیز آماده به خدمت است و این قابلیت برای کاربرانی که دارای نسخه قدیمی اسکایپ هستند پس از به روز رسانی خودکار برنامه دسکتاپ اسکایپ، در دسترس است.

در مارس ۲۰۱۶، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که API مترجم اسکایپ را به صورت عمومی و به عنوان سرویسی که ترجمه گفتار را به برنامه ها و راهکارهای سفارشی اضافه کند، فعال می کند.

با همه این اوصاف به نظر شما آیا ترجمه ماشینی  می‌تواند جایگزین مترجمان شوند؟


ترجمه تخصصی ایرانیان وبسایت برتر ترجمه مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *