دستیار ترجمه سیری

سیری ، یا همان صدای دستیار اپل، میتواند صداهای زنانه و مردانه را با کیفیت بالا تولید کند. گفته می شود هر دو نسخه زنانه و مردانه آن صدای واضحی تولید می کند. همچنین قابلیت های جدیدی که به سیستم عامل iOS 11 اضافه شده سبب گردیده تا عملکرد فعلی آن بهبود یابد.

اپل اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از ۳۷۵ میلیون نفر، هر ماه از سیری استفاده می کنند. خیلی از این تقاضاها شامل ترجمه یک کلمه یا ترجمه متن انگلیسی به یک زبان دیگر است. زبان هایی که سیری پس از راه اندازی آن ها را شامل می شد عبارتند از : اسپانیایی، چینی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی.

سیری در چند سال گذشته رقابت زیادی با Alexa Assistant و Amazon Echo داشته است. اپل امیدوار است با تغییرات خیره کننده اش بتواند آنها را پشت سر بگذارد.


سیری جدید دارای چه قابلیت هایی است؟

قابلیت های هیجان انگیز بسیاری در  Siri در iOS 11 وجود دارد. اما به طور خاص پنج قابلیت کاربردی دارد که می تواند برای شما مهیج باشد. مانند توانایی ترجمه مقاله و تایپ کردن، گرچه این نوع از ترجمه یک ترجمه تخصصی نیست ولی بسیار مفید است. پیشنهاد ما به شما این است که برای ترجمه های تخصصی به سایت ترجمه تخصصی ایرانیان مراجعه نمایید.

توصیه های شخصی برای برنامه های بومی

برنامه موجود در آی فون، موضوعاتی که مورد بررسی یا علاقه شما بوده اند را جمع آوری می کند و با استفاده از این اطلاعات، Siri می تواند توصیه هایی برای برنامه هایی مانند Safari، Maps، Messages و News ارائه دهد. اگر می خواهید در iOS 11، توصیه های سیری را چک کنید از News app استفاده کنید. همچنین سیری درهنگام جستجو بر اساس آنچه که در Safari، News یا Maps خوانده اید نوشته های خودکار را به صفحه کلیدتان اضافه می کند.

ترجمه متن و ترجمه گفتار سیری

سیری می تواند از زبان انگلیسی به پنج زبان (چینی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی) ترجمه متن کند گرچه زبان های بیشتری در آینده به آن اضافه می شود. برای ترجمه مقاله یا ترجمه گفتار کافی است از سیری عبارت “How do I say,” و یا “translate” را بخواهید در ادامه ترجمه مقاله و یا گفتارتان را وارد کند و زبان مورد نظر را انتخاب کنید تا کار ترجمه متن را انجام دهد. سیری خروجی ترجمه مقاله را به صورت نوشته و یا صوتی ارائه می دهد.

ترجمه های سیری زیاد بد نبوده گرچه هرچند هنوز به سطح ترجمه گوگل نرسیده است و یا ترجمه تخصصی های هر دو آن ها در حد یک مترجم ترجمه تخصصی نیست. با این حال این برنامه درحال رشد است.

استفاده از شخص ثالث در برنامه های پیشرفته

شاید بتوان این ویژگی جدید Siri را بزرگترین ویژگی آن نامید. گرچه در حال حاضر، وجود ندارد اما در آینده ای نزدیک ارائه می شود. در این قسمت می توانید برنامه ها را به شخص ثالث بسپارید به این معنی که حتی زمانی که شما به طور فعال از سیری استفاده نمی کنید، سیری قادر به کمک خواهد بود.

اپل اعلام کرد که Siri قادر به مدیریت وظایف خواهد بود، با Evernote یادداشت برداری می کند، از برنامه های بانکداری تلفن همراه مانند Citi Mobile استفاده می کند و کدهای QR را در WeChat تولید می کند. به نظر می رسد که این ویژگی ها در نسخه های بتای اولیه iOS 11 وجود ندارند، اما این API جدید – به نام SiriKit – وعده داده شده است.

طبیعی‌تر شدن صدای زن و مرد

طبق گفته اپل، صداهای مردانه و زنانه سیری طبیعی تر شده اند. گرچه هنوز برای کاربران ممکن است این ویژگی مهم ترین آن ها نباشد اما شرکت اپل زحمت زیادی را کشیده است تا صدای سیری را به این سطح برساند.

برای سیری بنویس

با وجود این واقعیت که ۵۱ درصد مردم از دستیاران صوتی استفاده می کنند، تنها ۶ درصد آنها در عموم با تلفن هایشان صحبت می کنند. بنابراین شرکت اپل برای کسانی که نمی خواهند در عموم با گوشی خود صحبت کنند توانایی تایپ Siri در iOS 11 را اضافه کرد. اگر بخواهید از صفحه کلیدتان برای ارتباط با سیری استفاده کنید، باید تنظیمات خاصی انجام دهید.

در حالی که شرکت اپل، سیری را در iOS 11 بهبود خواهد داد، باید دید که آیا این تغییرات به اندازه کافی پیشرفته هستند که بتوانند با match Alexa یا Google Assistant رقابت کنند. تفاوت بین ترجمه انسانی و ماشینی وجود دارد و ترجمه ماشینی برای رسیدن به ترجمه های انسانی راه پر پیچ و تابی در پیش رو دارد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه پیشنهاد ما به شما، مقاله ” تکامل ترجمه ماشینی در مقابل ترجمه تخصصی انسانی ” را مطالعه بفرمایید.


برای هرگونه اطلاعات در زمینه ترجمه متن ، ترجمه مقاله ، ترجمه انگلیسی به فارسی ، ترجمه فارسی به انگلیسی به سایت ترجمه تخصصی ایرانیان مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *