انتخاب مجله

یافتن بهترین مجله برای چاپ مقاله

انتخاب مجله

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که برای انتخاب مجله الزیور برای چاپ مقاله دچار سردرگمی شده اید. نمی دانید که چه مدت زمان طول می‌کشد تا مجله به شما پاسخ دهد. به دنبال یک مجله با ایمپکت فکتور مناسب می‌گردید. سوالاتی از این قبیل شما را سردرگم و کلافه کرده است. در ادامه قصد داریم روش هایی را به شما معرفی کنیم تا دیگر دغدغه انتخاب مجله را نداشته باشید و به راحتی بتوانید ژورنال مد نظرتان را انتخاب کنید.

سایت JournalFinder به شما کمک می‌کند تا بهترین ژورنال‌ها و مجلات را برای چاپ شدن مقاله‌تان انتخاب کنید. این سایت با استفاده از فن آوری جستجوی هوشمند و با کمک از کلیدواژه‌های حوزه پژوهشی‌تان، مجلات متعددی را به شما معرفی می‌کند. تنها کافی است عنوان و چکیده مقاله را در سایت وارد کنید و مناسب‌ترین مجله را انتخاب کنید.

انتخاب مجله مناسب الزویر برای چاپ مقاله

به سایت JournalFinder به آدرس زیر وارد شوید:

journalfinder.elsevier.com

انتخاب مجله الزویر

در قسمت Paper title عنوان مقاله را وارد کنید.

چکیده مقاله را در قسمت Paper abstract وارد کنید.

کلیدواژه‌ها را در قسمت Keywords وارد نمایید.

برای این که یک جستجوی دقیق‌تر داشته باشید می‌توانید در قسمت Field of research، حوژه کاری‌تان را هم مشخص کنید.

با کلیک بر روی Refine your search، می‌توانید نتایج جستجویتان را محدودتر کنید. به عنوان مثال در قسمت Publication type می‌توانید نوع مجله را انتخاب کنید. با روشن کردن گزینه Journals that offer gold OA، مجلات با دسترسی آزاد (open access, OA) هم برای شما نمایش داده شوند. در مجلات با دسترسی آزاد، هزینه چاپ مقاله به عهده نویسنده مقاله است. همچنین می‌توانید با فعال کردن گزینه Journals with subscription، مجلات اشتراکی هم برای شما نمایش داده شود.

Refine your search

در نهایت بر روی Find journals کلیک کنید. در صفحه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود مقالات با بهترین تناسب با موضوع مقاله‌تان نمایش داده شده است. جلاتی که برای شما نمایش داده می‌شوند بر اساس Best Match یا بهترین تطابق مجله با مقاله مرتب شده اند. بر اساس هر یک از موارد زیر هم می‌توانید مرتب سازی را انجام دهید:

Journal name بر اساس نام مجله

CiteScore کمیتی است که الزویر در کنار ایمپکت فاکتور ارائه می‌دهد تا دید بهتری از مجله داشته باشیم.

Impact factor ایمپکت فاتور یا ضریب تاثیر

Acceptance rate نرخ پذیرش، معمولاً شانس بیشتری برای چاپ مقاله در آن دسته از مجلاتی را دارید؛ که نرخ پذیرش بالاتری دارند.

Time to 1st decision مدت زمان اولین تصمیم گیری در مورد مقاله

Time to publication مدت زمان لازم برای چاپ مقاله، این فاکتور برای بسیاری از افراد مهم است. درصورتی که زمان زیادی برای چاپ مقاله ندارید؛ این فاکتور را به طور ویژه بررسی کنید.

مجلات همراه با ویژگی‌هایشان

همانطور که در شکل بالا می‌بینید مجلات همراه با ویژگی‌هایشان مانند CiteScore ، Impact Factor ، Acceptance rate و … نمایش داده می‌شوند. که با کلیک بر روی آن‌ها ویژگی‌های بیشتری از آن‌ها نمایش داده می‌شود. قبل از اینکه مقاله‌تان را به یک مجله ارسال کنید؛ حتماً تمامی فاکتورهایی که در بالا ذکر شدند را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین خروجی را داشته باشید.

انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله در انتشارات وایلی

وارد صفحه زیر شوید:

journalfinder.elsevier.com

انتشارات وایلی دو گزینه برای یافتن مجله مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

  1. یافتن مجله بر اساس عنوان و چکیده
  2. یافتن مجله بر اساس عنوانانتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله در انتشارات وایلی

پس از این که گزینه مد نظر را انتخاب کردید و اطلاعات را وارد کردید بر روی گزینه Find کلیک کنید. در صفحه‌ای که وارد آن می‌شوید مجلات مرتبط با مقاله شما از انتشارات وایلی آورده می‌شوند.

انتخاب مجلات مرتبط با مقاله

توضیحاتی در مورد نام مجله به همراه ایمپکت فاکتور و نوع دسترسی مجلات آورده شده است. در قسمت Open Access، نوع دسترسی را مشخص کنید. با مشخص کردن سطح دسترسی، دامنه انتخاب‌هایتان محدودتر می‌شود.

اگرگزینه yes را انتخاب کنید تنها مجلاتی نمایش داده می‌شوند که دسترسی به مقالات آنان رایگان است. این نکته را فراموش نکنید که مجلات با سطح دسترسی آزاد، پولی هستند. بسیاری از افراد برای اینکه مقاله آن‌ها در دسترس همگان قرار گیرد و تعداد ارجاع به آن زیاد شود این نوع مجلات را انتخاب می‌کنند. در انتخاب این مجلات، حتماً هزینه چاپ آن را در نظر بگیرید.

اگر گزینه Optional را انتخاب کنید مجلات با سطح دسترسی آزاد و غیرآزاد نمایش داده می‌شوند.

با انتخاب گزینه Not Available مجلات با سطح دسترسی آزاد را از جستجویتان حذف خواهید کرد.

پس از این که مجله‌تان را انتخاب کردید گزینه Submit To This Journal را انتخاب کنید تا مقاله برای آن مجله ارسال شود.

انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله در انتشارات اشپرینگر springer

روال کار در سایر مجلات تقریباً به همان صورتی است که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد. در این جا هم به سایت زیر وارد می‌شویم.

journalsuggester.springer.com

عنوان و چکیده مقاله را وارد می‌کنیم و حوزه کاری را هم در قسمت Subject area مشخص می‌کنیم. درصورتی که بخواهیم نتایج جستجو دقیق‌تر باشند بر روی Refine your recommendations کلیک کرده و اطلاعات بیشتری در مورد مجله وارد می‌کنیم. در نهایت بر روی گزینه Suggest Journal کلیک می‌کنیم.

وارد کردن اطلاعات بیشتر برای انتخاب مجله

پس از این که اطلاعات را وارد کردید و و بر روی گزینه Suggest Journal کلیک کردید مجلات مرتبط با پژوهش شما نمایش داده می‌شوند. در این صفحه اطلاعاتی مانند نام مجله، ایمپکت فاکتور، مدت زمان حداکثری برای تصمیم گیری اولیه در مورد مقاله و نرخ پذیرش نشان داده می‌شود. مجله‌تان را انتخاب کرده و با کلیک بر روی عکس سمت راست، مقاله را برای مجله ارسال کنید.

موسسه ترجمه تخصصی با بهره گیری از مترجمان متخصص، انواع ترجمه، ترجمه فارسی به انگلیسی و ویرایش متون انگلیسی را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. اساتید دانشگاهی از مشتریان این موسسه بوده که از ترجمه و ویرایش های صورت گرفته رضایت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *