شاخص سایت اسکور (Citescore)

شاخص سایت اسکور یا Citescore

در این مقاله به بیان اطلاعاتی در مورد شاخص سایت اسکور (Citescore) می‌پردازیم. در گذشته از ایمپکت فاکتور برای ارزیابی یک مجله استفاده می‌شد و به دنبال چاپ مقالات با ایمپکت فاکتورمناسب بودیم. امروزه، شاخص‌های متعددی برای ارزیابی یک مجله استفاده می‌شوند. از مهم‌ترین این شاخص‌ها شاخص سایت اسکور است. امیدواریم با مطالعه این مقاله به پاسخ پرسش‌های خود راجع به شاخص سایت اسکور برسید.

 فهرست مطالب
شاخص سایت اسکور یا Citescore چیست؟
نحوه محاسبه سایت اسکور
تفاوت سایت اسکور با ایمپکت فاکتور
سایت اسکور یک مقاله را از کجا پیدا کنیم.
نتیجه‌گیری

شاخص سایت اسکور یا Citescore چیست؟

زحمت زیادی برای مقاله‌تان کشیده‌اید و قصد دارید مقاله‌تان را در یک مجله معتبر چاپ کنید. سایت اسکور می‌تواند دید خوبی از مجله به شما بدهد. معمولاً مجلاتی که دارای امتیاز سایت اسکور بالاتری هستند مجلات مناسب‌تری هستند.

نحوه محاسبه سایت اسکور

اگر قصد دارید سایت اسکور یک مجله را در یک سال خاص به دست آورید بایستی تعداد سایتیشن‌هایی را که در سه سال قبل از سال مد نظر به مقالات آن مجله داده شده‌اند را به دست آورید سپس این عدد را بر تعداد مقالاتی که در آن سه سال چاپ شده‌اند تقسیم کنید این عدد نشان دهنده سایت اسکور در آن سال برای مجله مد نظر است. به عنوان مثال قصد داریم که سایت اسکور یک مجله در سال ۲۰۱۵ را به دست آوریم. اگر A تعداد رفرنس‌هایی باشد که در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۲ به مجله مد نظر ارجاع داده شده اند و B برابر با تعداد مقالاتی باشد که در این سه سال در آن مجله به چاپ رسیده باشند از تقسیم A بر B میتوانیم سایت اسکور سال ۲۰۱۵ آن مجله را به دست آوریم.

نحوه محاسبه سایت اسکور

تفاوت سایت اسکور با ایمپکت فاکتور

سایت اسکور متعلق به الزویر است. توسط اطلاعات سایت اسکوپوس محاسبه می‌شود و مبنای محاسبه آن سه سال است. سایت اسکور articles, reviews, letters, notes, editorials, conference papers و … که توسط اسکوپوس ایندکس شده اند را در بر می‌گیرد.

ایمپکت فاکتور متعلق به تامسون رویترز است. توسط اطلاعات web of science محاسبه شده و مدت زمان برای محاسبه آن دو سال است. ایمپکت فاکتور تنها اسناد ایندکس شده articles وreviews را پوشش می‌دهد.

تفاوت سایت اسکور با ایمپکت فاکتور

 

درصورت نیاز به مشاوره، می‌توانید با موسسه ترجمه تخصصی ایرانیان تماس بگیرید. پشتیبانی ۱۵ ساعته در شبانه روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب حتی در روز های تعطیل از نقاط قوت این موسسه است.

 

سایت اسکور یک مقاله را از کجا پیدا کنیم.

سایت scopus را در گوگل سرچ کنید وارد سایت اسکوپوس شوید. بر روی گزینه View journal rankings کلیک کنید.

نحوه یافتن سایت اسکور یک مقاله

در صفحه باز شده از قسمت Subject area ، گزینه Publisher را انتخاب کنید و در قسمت Enter publisher name ، نام مجله را وارد کنید.

انتخاب گزینه Publisher

پس از اینکه نام مجله را وارد کردید دکمه Apply را بفشارید. از آن جا که نام مجله ای که ما وارد کردیم کلی بوده بنابراین مجلات دیگری هم که همنام با آن بودند را نمایش داده است. از بین مجلات می‌توانیم، مجله مد نظرمان را انتخاب کنیم.

نمایش مجلات مرتبط

مجله مورد نظرتان را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری از آن نمایش داده شود.

 

 انواع ترجمه اعم از ترجمه فارسی به انگلیسی و ویرایش مقاله را می‌توانید با خیالی راحت به این موسسه بسپارید. ارائه مطلوب خدمات ترجمه به دانشگاهیان و به ویژه اساتید دانشگاهی نتیجه سال‌ها زحمت و تلاش این موسسه است.

 

نتیجه‌گیری

شاخص سایت اسکور در کنار شاخص‌های دیگر برای مجلات محاسبه شده و به عنوان یک عدد برای ارزیابی مجلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته تنها از شاخص ایمپکت فاکتور برای ارزیابی مجلات استفاده می‌شد. با گذشت زمان و بهبود در نحوه محاسبه شاخص‌های ارزیابی و تنوع سایت‌هایی که مقالات را نمایه می کنند؛ سبب شده تا مجلات به نحو مناسب‌تری مورد ارزیابی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *