بررسی کاملاً رایگان و تخصصی میزان سرقت ادبی مقاله با استفاده از نرم افزار iThenticate

 

نرم افزار iThenticate، معروف‌ترین نرم افزار شناسایی میزان تشابه متن نوشته شده با سایر مقالات و کتب است؛ که توسط بیشتر ناشرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه در مورد سرقت ادبی و راهکارهای جلوگیری از تشابه متن مقاله با سایر مقالات، مطالبی آورده شده است. علاوه بر این راهکارهای اطلاع از درصد تشابه متن با سایر مقالات و نحوه رفع آن مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

 فهرست مطالب
سرقت ادبی یا Plagiarism چیست؟
مشکل عمده نرم افزارهایی که سرقت ادبی را چک می‌کنند.
نرم افزار iThenticate، معروف‌ترین نرم افزار تشخیص میزان تشابه متن
هزینه نرم افزار iThenticate
راهکارهای رفع سرقت ادبی

 

سرقت ادبی یا Plagiarism چیست؟

سرقت ادبی زمانی رخ می‌دهد که یک نویسنده از نوشته، ایده یا قسمت‌هایی از مقاله دیگران مانند عکس‌ها، جداول و نمودارها استفاده کند و به آنها ارجاع ندهد. به عنوان مثال قسمتی از مقاله یا کتاب را که هماهنگی زیادی با موضوع مقاله شما دارد را بدون این‌که هیچ‌گونه تغییری در ساختار آن دهید در مقاله‌تان کپی کنید. این عمل به عنوان سرقت ادبی شناخته می‌شود.

 

  بیشتر بخوانید:: مطالبی که باید در مورد سرقت مقاله بدانید.
  بیشتر بخوانید:: یافتن بهترین مجله برای چاپ مقاله

 

مشکل عمده نرم افزارهایی که سرقت ادبی را چک می کنند.

سرقت ادبی می تواند عملی عمدی یا غیرعمدی باشد. نرم افزارها و سایتهای زیادی برای چک کردن میزان مشابهت مقاله با سایر مقالات وجود دارند. مشکل عمده‌ی اینگونه نرم افزارها این است:

● عبارات تخصصی یک رشته را که قابلیت تغییر ندارند؛ به‌عنوان تشابه شناسایی می‌کنند.
● بیشتر این نرم افزارها نمی‌توانند نقل قول‎‌ها و یا مراجع را تشخیص دهند و آنها را در درصد تشابه حساب می‌کنند.
● یک مقاله می تواند درصد تشابه مختلفی در قسمت‌های مختلف داشته باشد. به عنوان مثال، بیشترین مقدار تشابه در قسمت مروری بر ادبیات و کمترین مقدار تشابه در قسمت نتایج است. در حال حاضر نرم افزار ها قادر به شناسایی قسمت‌های مختلف مقاله نیستند بنابراین درصد تشابه را به صورت کلی بیان می‌کنند.

نرم افزار iThenticate، معروف‌ترین نرم افزار تشخیص میزان تشابه متن

نرم افزار iThenticate، معروف‌ترین نرم افزار تشخیص میزان تشابه متن مقاله با سایر نوشته‌ها است. نرم افزارهای بسیاری برای یافتن میزان مشابهت متن با سایر نوشته‌ها وجود دارد اما به جرات می‌توان گفت تا حال حاضر، بهترین نرم افزار برای شناسایی میزان تشابه، نرم افزار iThenticate است.

هزینه نرم افزار iThenticate

در سایت iThenticate، برای استفاده از نرم افزار iThenticate، سه پلن در نظر گرفته شده است. در پلن اول با پرداخت ۱۰۰ دلار آمریکا به مدت ۱۲ ماه می‌توانید یک مقاله تا تعداد ۱۲۵۰۰ کلمه را سابمیت کنید. در پلن دوم با شارژ حساب کاربری تان به مبلغ ۳۰۰ دلار آمریکا، یک یا چند مقاله تا سقف ۷۵ هزار کلمه را می‌توانید بررسی کنید و پلن سوم هم برای سازمان‌ها و شرکت‌ها درنظر گرفته شده است.
بنابر آن چه گفته شد؛ منطقی به نظر نمی‌رسد برای چند مقاله، چنین هزینه‌ای را پرداخت کنید. بنابراین بهترین راهکار استفاده از موسساتی است که دارای اکانت از سایت iThenticate  هستند. مجموعه ترجمه تخصصی ایرانیان با هزینه کمی، نوشته اعم از مقاله، کتاب و … را بررسی می کند.

 

اگر در مجموعه ترجمه تخصصی ایرانیان، سفارش بازنویسی (پارافرایز) دهید؛ این مجموعه به صورت رایگان نوشته شما را از سایت iThenticate بررسی کرده و نتیجه را به همراه فایل بازنویسی شده خدمت‌تان ارسال می کند.

راهکارهای رفع سرقت ادبی

برای رفع سرقت ادبی روش‌هایی وجود دارد که در ادامه توضیح کاملی در مورد آن‌ها داده می شود.

عدم کپی نوشته های سایر مقالات

زمانی که شروع به نوشتن مقاله می‌کنید هیچ‌گاه نوشته‌های سایر مقالات را بدون ایجاد تغییر در مقاله نیاورید. سعی کنید مقاله حاصل افکار و ایده‌های خودتان باشد و آن را از زبان خودتان بنویسید.

پارافرایز کردن

اگر نوشتن مقاله به پایان رسید و به نکته فوق توجه نکردید یعنی قسمت‌هایی از نوشته های سایر مقالات را بدون اینکه تغییری در آنها ایجاد کنید در مقاله‌تان آوردید نگران نباشید با پارافرایز کردن می‌توان میزان تشابه را به اندازه قابل توجهی کاهش دهید.

در پارافرایز عبارات اسمی و ساختار جملات به نحوی تغییر پیدا می‌کند که مفهوم جمله ثابت می‌ماند. تنها نوع بیان جمله تغییر کرده است.

 

  بیشتر بخوانید:: ترجمه مقاله : ترجمه یا بازنویسی؟

 

 

اگر خواستید عبارتی را عیناً از مقاله دیگر کپی کنید حتماً آن را در کوتیشن قرار دهید. اما تاجایی که امکان دارد متن به زبان خودتان نوشته شود و تا حد امکان از آوردن نقل قول خودداری کنید.

 

رفرنس دادن

حتما به عکس‌ها، جداول و … که از مقالات و کتب دیگران استفاده می‌کنید رفرنس دهید.

 

معمولاً خود نویسنده می‌داند که کدام قسمت‌ها را از مقالات دیگران برداشته است.

استفاده از مترجمان زبده مجموعه ترجمه تخصصی ایرانیان

مجموعه ترجمه تخصصی ایرانیان سال‌هاست که در زمینه پارافرایز فعالیت دارد و با ارائه رایگان گواهینامه قبل و بعد از پارافرایز از سایت معتبر iThenticate، میزان تشابه در مقالات و کتب با سایر نوشته‌ها را کاهش داده و موضوع سرقت ادبی را به طور کامل برطرف می‌کند.

 

با شماره تماس، تلگرامی و واتس‌آپ ۰۹۱۰۳۶۰۹۸۰۱ تماس بگیرید و از مشاوره ترجمه رایگان متخصصان ترجمه تخصصی ایرانیان استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *