زبان-آینده

زبانهای آینده ترجمه تخصصی

زبان های آینده صنعت کسب و کار و ترجمه کدامند؟

برای سالها زبان انگلیسی زبانی بوده که برای ارتباطات بین المللی استفاده می شد. امروزه این زبان متقاضیان بسیاری برای ترجمه دارد. ترجمه هایی که معمولاً به صورت ترجمه تخصصی و ترجمه مقاله درخواست می شود.  امروزه تخمین زده می شود که نیمی از جمعیت جهان قادر به صحبت کردن به دو زبان باشند با رشد اینترنت، این روند بدون شک به تکامل می رسد. دو زبانه بودن روند کسب و کار را در جهت جدیدی قرار می دهد. و کسب و کارها صرف نظر از موقعیت مکانی به جذب مصرف کنندگان جدید از طریق زبان های مختلف می پردازند.

همانطور که کسب و کارها تغییر و توسعه می یابند، این تغییر شامل روندهای تجاری در کسب و کار نیز خواهد شد. در طول ۱۰۰ سال گذشته انگلیسی به عنوان زبان اولیه کسب و کار باقی مانده است، با این حال با افزایش تعداد افراد دو زبانه و استفاده از زبان های دیگر مانند اسپانیایی یا فرانسوی در کشورهای دیگری، این سوال پیش می آید که آیا زبان انگلیسی همچنان به عنوان زبان اول کسب و کار باقی می ماند. چرا که ارتباطات بیشتر  و پیشرفته تر این اجازه را به کسب و کار می دهد تا به مجموعه بیشتری  از مصرف کنندگان دسترسی داشته باشد. مصرف کنندگانی که به زبان های مختلف صحبت می کنند و ممکن است زبان انگلیسی ندانند.

زبانهای تجاری آینده چه زبان هایی هستند؟

همانطور که جهان از لحاظ اقتصادی و سیاسی توسعه می یابد، زبان های کلیدی مانند انگلیسی، ماندارین (چینی رسمی) و عربی ، برای برقراری ارتباط در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرند. برای یک موسسه که در زمینه خدمات ترجمه تخصصی و ترجمه مقاله کار می کند، معمولاً درصد زیادی از خدمات در زمینه ترجمه انگلیسی به فارسی و یا بلاعکس انجام می شود. در حالی که شکی نیست که تقاضا برای بعضی از زبان ها با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.

بر اساس گفته های یک سازمان تجاری در انگلستان، شرکت ها، در حال حاضر بیش از گذشته به دنبال کارمندانی با مهارت های زبانی هستند. به عنوان مثال در انگلستان، زبان های دیگری مانند فرانسوی و آلمانی بسیار سودمند هستند زیرا این کشورها در مجاورت هم هستند و داشتن کارمندهایی با مهارت های زبانی فرانسوی و آلمانی برای آنان  بسیار سودمند است. اما این فقط محدود به زبان های اروپایی نیست، بلکه زبان هایی مانند عربی و ماندارین نیز به شدت درخواست کننده دارند.

زبان های مورد نیاز برای کسب و کار و تجارت

در حالی که تمایل به یک سری زبان های مشخص در بسیاری از نقاط جهان، یکسان است. اما در بعضی از مناطق هنوز زبان جهانی شناخته شده و معروفی را قبول ندارند بنابراین، برای این گونه مناطق چه زبانی را برای کسب و کار استفاده کرد؟

تعدادی از زبان های پر کاربرد عبارتند از:

  • فرانسوی
  • آلمانی
  • اسپانیایی
  • ماندارین
  • عربی
  • لهستانی
  • روسی
  • کانتونی
  • ژاپنی
  • پرتغالی

ماندارین یک انتخاب برای زبان آینده ی کسب و کار و تجارت

ماندارین یک زبان جهانی در حال رشد است، تعجب برانگیز نیست که کارفرمایان از آن به عنوان یک ویژگی ارزشمند در رزومه یاد می کنند. . این زبان در حال رشد از سوی بلومبرگ به عنوان یک زبان مفید برای تجارت به جای زبان انگلیسی انتخاب شده است.

۱.۳ میلیارد نفر به زبان ماندارین حرف می زنند، که ۱۶٪ جمعیت کل جهان را شامل می شود. علاوه بر این اقتصاد چین نیز دومین اقتصاد بزرگ دنیا است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ به اندازه اقتصاد ایالات متحده و همچنین تمام کشورهای منطقه یورو رشد کند.

همچنین شور و شوق برای یادگیری و مطالعه زبان ماندارین در سراسر مناطق جهان افزایش یافته است. کشورهایی مانند کلمبیا و هند مؤسسات تخصصی مطالعه ماندارین را تأسیس کرده اند. علاوه بر این بسیاری از کشورها مانند استرالیا و ایالات متحده. و انگلستان، گواهی عمومی تحصیلات متوسطه (GCSE) ماندارین ارائه می دهند، همانطور که گفته شد این زبان در حال رشد است و می تواند در آینده یک زبان پایه برای کسب و کار باشد.

با این حال زبان انگلیسی هنوز هم محبوبترین زبان برای یادگیری است و ترجمه انگلیسی به فارسی هم در ایران بیشترین درخواست را برای ترجمه دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ترجمه تخصصی ایرانیان مراجعه فرمایید.