گوگل اسکولار

گوگل اسکولار

گوگل اسکولار چیست؟

گوگل اسکولار یکی از ابزارهای علمی سایت گوگل است. گوگل در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی کرده و توانسته است دنیای دیجیتال را قبضه کند. خیلی وقت‌ها پیش آمده که یک بحث علمی را با استفاده از گوگل جستجو کرده ایم ولی چون که گوگل از الگوریتم‌های جستجو وسایر روش هایی به غیر از مراجع علمی استفاده می‌کند بنابراین به نتیجه مطلوب نرسیدیم و یا این که دیر به نتیجه رسیده ایم. در ادامه می‌خواهیم روشی را معرفی کنیم که گوگل از مراجع علمی برای جستجوهاش استفاده می‌کند. لطفا تا انتها با ما باشید. همان طور که استفاده از گوگل رایگان است استفاده از گوگل اسکولار هم رایگان است.

گوگل در بحث‌های علمی هم وارد شده و برنامه‌ها و وب سایت هایی رو ایجاد کرده است که با آن‌ها می‌توانیم مقالات علمی را دنبال کنیم. یکی از این وب سایت‌ها که خیلی در تحصیلات آکادمیک استفاده می‌شود گوگل اسکالر یا گوگل اسکولار (google scholar) است.

برای استفاده از تمامی امکانات گوگل اسکالر بایستی در این سایت عضو شوید. عضویت در سایت گوگل اسکولار رایگان بوده و با این کار می‌توانید نتایج جستجوهاتون را ذخیره کنید. برای عضو شدن نیاز به یک حساب جیمیل دارید. و اطلاعاتی را هم مانند نام، نام دانشگاه  یا موسسه و … را باید وارد کنید.

عضویت در سایت گوگل اسکولار

ابتدا وارد سایت گوگل اسکولار به آدرس زیر شوید:

scholar.google.com

در بالای صفحه بر روی گزینه my profile کلیک کنید.

عضویت در سایت گوگل اسکولار

در صفحه بازشده، اطلاعات تان را وارد کنید.

وارد کردن اطلاعات

Name نام

Affiliation ارتباط آکادمیک تان را با دانشگاه یا موسسه وارد کنید.

Email for verification آدرس ایمیل تان را وارد کنید.

Areas of interest موضوع مورد علاقه تان رو وارد کنید. می‌توانید موضوعی که پژوهش تون در آن مورد هست را وارد کنید.

(Homepage (optional در صورتی که صفحه شخصی اینترنتی دارید می‌توانید در این قسمت وارد کنید. البته این گزینه اختیاری هست.

در انتها بر روی گزینه next کلیک کنید.

یک لینک برای شما، ایمیل می‌شود تا صحت سنجی این که ایمیل متعلق به شما است انجام شود. وارد ایمیل تان شوید و بر روی لینک کلیک کنید تا پروفایل شما فعال شود. به همین راحتی توانستید یه پروفایل گوگل اسکالر ایجاد کنید.

حساب گوگل اسکالر

در این پروفایل می‌توانید لیست مقالاتی را که به چاپ رسانده اید به نمایش بگذارید و H Index خود یا دیگران را ببینید. شما هر مقاله آکادمیک داشته باشید در این جا به نمایش در خواهد آمد.

برای وارد کردن اطلاعات بیشتر به قسمت setting برید. سپس بر روی گزینه libraries کلیک کنید. اسم دانشگاه تون رو جستجو کنید. تیک دانشگاه را فعال کنید.

وارد کردن اطلاعات بیشتر 02

وارد کردن اطلاعات بیشتر 03

پس از این که نام دانشگاه نشان داده شد؛ تیک آن را فعال کنید و بر روی گزینه ای save کلیک کنید

پروفایل گوگل اسکالر

هم اکنون شما یک پروفایل در گوگل اسکالر برای خود ایجاد کرده اید و می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

تبریک

جستجو در سایت گوگل اسکولار

وارد سایت گوگل اسکالر شوید.

عبارت مدنظرتون را در قسمت جستجو وارد کنید.

گوگل اسکولار مقالات و کتاب هایی را که در آن زمینه نوشته شده اند را به شما نمایش می‌دهد.

در صورتی که مقاله در یک مجله Open Access به چاپ رسیده باشد می‌توانید مقاله را در همین جا دانلود کنید. کافی است تا بر روی گزینه PDF در سمت راست کلیک کنید. با کلیک بر روی آن می‌توانید مقاله کامل را ببینید یا دانلود کنید. درغیراین صورت با کلیک بر روی عنوان مقاله، تنها چکیده مقاله نمایش داده می‌شود.

مقاله کامل

Cited by تعداد افرادی را که به مقاله ارجاع داده اند را نشان می‌دهد. مثلا cited by 10 یعنی ۱۰ نفر به این مقاله رفرنس داده اند. همچنین می‌توانید چکیده مقالات انان را نیز مطالعه کنید. حتی ممکن است کل مقاله در دسترس عموم قرار گرفته باشد.

Related articles با کلیک بر روی این گزینه می‌توانیم مقالات مرتبط با مقاله رو مشاهده کنیم. این مقالات شامبل مقالاتی هستند که در زمینه‌های کاری مشابه انجام شده اند.

All * version برخی از مقالات در نسخه یا ورژن‌های مختلفی چاپ می‌شوند که با استفاده از این گزینه می‌تونیم به همه آن‌ها دسترسی داشته باشیم. مثلا اگر در زیر مقاله عبارت All 2 version نوشته شده باشد یعنی ۲ نسخه مختلف ازمقاله وجود دارد.

Cite یا علامت دوتا کاما، برای رفرنس دادن به مقاله بر روی آن کلیک می‌کنیم و رفرنس مقاله را در فرمت‌های مختلف مشاهده کنیم.

Save یا علامت ستاره، با کلیک بر روی گزینه save می‌توانید این مقاله را در کتابخانه‌تون ذخیره کنید.

جستجوی مقالات فارسی در گوگل اسکالر

شما حتی میتوانید مقالات فارسی را در سایت گوگل اسکالر جستجو کنید. به این صورت که کلید واژه فارسی را در قسمت جستجوی وارد کنید و بر روی جستجو کلیک کنید. مقالات فارسی مرتبط با کلیدواژه نمایش داده می‌شوند.

جستجوی مقالات فارسی در گوگل اسکالر

گوگل اسکولار فارسی

اگر زبان گوگل اسکالر را به زبان فارسی تغییر دهیم گوگل اسکالر شما فارسی می‌شود. روش کار به این صورت است:

وارد سایت گوگل اسکالر شوید.

در بالای صفحه سمت چپ بر روی علامت چندتا خط کلیک کنید وارد قسمت Setting شوید. از داشبورد سمت چپ گزینه Languages را انتخاب کنید و از قسمت For Google text زبان فارسی را انتخاب کنید. در انتها بر روی گزینه save کلیک کنید. به همین سادگی توانستید زبان گوگل اسکولار خود را به زبان فارسی تغییر دهید.

گوگل اسکولار فارسی

 

گوگل اسکولار فارسی02

گوگل اسکولار فارسی03

نتیجه گیری

اگر به دنبال کارهای پژوهشی جدید در یک زمینه خاص هستید گوگل اسکولار می‌تواند انتخاب مناسبی جهت جستجو باشد. در گوگل اسکولار عنوان مورد نظر را جستجو کرده و مرتبط ترین مقالات با آن کلید واژه را پیدا کنید. علاوه بر این با بررسی ارجاعاتی که به مقالات در این زمینه داده شده است می‌توانید جدیدترین مقالات را پیدا و مطالعه کنید. مقالاتی که در سال‌های اخیر به چاپ رسیده اند کار نو و تازه ای در آن زمینه هستند. بنابراین می‌توانید با استفاده از این روش جدیدترین فعالیت‌های پژوهشی را ببینید.

گل

اگر قصد دارید مقاله‌تان را در مجلات معتبر مقالات علمی به چاپ برسانید علاوه بر این که باید مقاله از لحاظ علمی و پژوهشی قوی باشد بایستی در زمینه نوشتاری و گرامری هم به خوبی نوشته شده باشد. موسسه ترجمه تخصصی ایرانیان مترجمان بسیار حرفه ای و متخصصی در ترجمه انواع متون، مقالات و کتب دارند. در کمتر از چند دقیقه ثبت سفارش ترجمه کنید و برآورد هزینه و زمان را به صورت رایگان دریافت کنید. در صورتی که هر گونه سوال داشتید تیم پشتیبانی در کترین زمان ممکن پاسخگوی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *